29 Eylül 2010 Çarşamba

Sakarya Üniversitesinde en çok oyu alan Rektör olur

Sakarya Yenihaber Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sezai Matur, Sakarya Üniversitesi’ndeki Rektörlük seçimleri ile ilgili yazısında “Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, bir çok üniversitede görülen uygulamalarının aksine Sakarya Üniversitesi’ne Rektör olarak öğretim üyelerinden en çok oy alan adayı atayacak.” iddiasında bulundu. İşte o yazı.

Sakarya Üniversitesi’nde Rektörlük seçimi 21-22 Ekim tarihlerinde yapılacak.
Daha doğrusu bu tarihlerde SAÜ öğretim üyeleri, hangi adayın rektör olmasını istediklerini belirten oylarını kullanacaklar.
Kimin rektör olacağına ise Cumhurbaşkanı Abdullah Gül verecek.
Ben bu seçimle ilgili şimdiden şöyle bir tahminde bulunmak istiyorum.
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, bir çok üniversitede görülen uygulamalarının aksine Sakarya Üniversitesi’ne Rektör olarak öğretim üyelerinden en çok oy alan adayı atayacak.

Bunu nerden çıkarıyorum.

Biliyorsunuz Gül rektör atamalarında öğretim üyelerinin oylarını dikkate almamakla suçlanıyor.
Gerçekten de bugüne kadar çoğu üniversitede öğretim üyelerinin görüşü hilafına atamalar yaptı.
Bunu da YÖK’ten kendisine gelen aday listelerine dayandırdı.
Şimdi ise önünde Sakarya Üniversitesi gibi bir dönem kendisinin de görev yaptığı bir üniversite var.
Ortaya çıkan adayların neredeyse tamamı bir şekilde kendisiyle bir teması olmuş kişiler.
Ve önemli bir bölümü seçim kampanyalarını ” Ben Cumhurbaşkanı’na daha yakınım” tezi üzerinden yürütüyor.
Muhtemelen bu yaklaşım Çankaya’yı fena halde rahatsız ediyordur.
Dolayısıyla Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, kendisine yakın olanlar arasında(!) seçim yaparken Sakarya Üniversitesi öğretim üyelerinin tercihlerine bakacaktır.
Gül’ün çok iyi tanıdığı bu kişiler arasından seçim yapmasının en kolay yolunun bu olacağını düşünerek de 21- 22 Ekim’deki seçimin gerçek seçim olacağını tahmin ediyorum.
SEZAİ MATUR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder