1 Ekim 2010 Cuma

Çekin elinizi SAÜ' nün üzerinden!

SAÜ Rektörlük seçimleri için geri sayım başladı. 
Ama birilerinin Sakarya Üniversitesi üzerinde planları bitmedi. 
Bir dönem Sakarya Üniversitesi'nde çalışmış olmakla kendilerini SAÜ' nün sahibi gören birkaç AKP'li Milletvekili SAÜ' nün başına kurmalı bir rektör bulmak için aylardır çalışıyorlar. 
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'le bir dönem yol arkadaşlığı yapmış olmanın verdiği cesaretle kendilerini SAÜ' nün tek patronu gibi gören bu arkadaşlar hiç de şık olmayan bir arayış içindeler. 
Bu milletvekilleri Sakarya Üniversitesi öğretim üyelerinin görüşlerini hiçe sayarak kendi belirleyecekleri bir ismin Cumhurbaşkanı Gül'e rektör olarak kabul ettireceklerini düşünüyorlar. 
Gittikleri yolun doğru bir yol olduğunu sanan bu milletvekillerine hiç kimse " Arkadaşlar siz kim oluyorsunuz, size Sakarya Üniversitesi'ne rektör belirleme hakkını kim verdi?" diye sormuyor. 
Sakarya Üniversitesi öğretim üyelerinin de tepkisizliğini anlamıyorum. 

Sakarya Üniversitesi'nin değerli öğretim üyeleri; " Arkadaşlar siz bir dönem Sakarya Üniversitesi'nde görev yapmış olabilirsiniz. Bir şekilde buradan ayrılmak zorunda bırakılmış da olabilirsiniz. Bu durum size, kin, nefret duyguları ve intikam hırsıyla SAÜ' nün başına sizin intikamınızı alacak bir hoca getirme çabanız hiç hoş değil" demiyor. 
Ben Sakarya Üniversitesi'nin bir kent üniversitesi olması gerektiğini düşünüyorum. 
Bu anlamda da yeni seçilecek rektörün üniversite ile şehir arasında bir bütünlük sağlayacak bir isim olması gerektiği kanaatindeyim. 
Galiba Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün bu milletvekillerine " Durun arkadaşlar, gittiğiniz yol doğru bir yol değil. Orda görev yapan arkadaşların görüşüne biraz saygılı olun" demesi gerekiyor.

Sezai MATUR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder