7 Ekim 2010 Perşembe

SAÜ REKTÖR ADAYLARI TÜMSİAD'IN YEMEĞİNDE BİR ARAYA GELDİ

Tuna Tan tesislerinde düzenlenen yemeğe 8 rektör adayından Prof. Dr. Ethem Köklükaya, Prof. Dr. Sami Şener, Prof. Dr. Ahmet Tutar ve Prof. Dr. Mehmet Said Doğan katıldı. Tüm Sanayici ve İş Adamları Derneği (TÜMSİAD) Sakarya Şube Başkanı Murat Kesik, yemeğe katılan rektör adaylarına teşekkür ederek, amaçlarının üniversite ile sanayici arasında diyaloğu artırmak olduğunu söyledi.

Sırayla konuşma yapan ve projeleri hakkında bilgi veren rektör adayları arasında kısa süreli gerginliklerde yaşandı. Özellikle Prof. Dr. Mehmet Said Doğan, rektör adayı Prof. Dr. Sami Şener'e yönelik suçlamaları ile dikkat çekti. Şener'in sahte diploması olduğunu iddia eden Doğan, “Rektörlük gibi bir üst düzeye sahte diplomalı birisinin aday olmasını ve burada ona da söz verilmesinin yanlış olduğunu düşünüyorum” dedi.
Rektör adaylarının ortak birleştikleri konu ise Sakarya Üniversitesi'nde Ziraat ve Veterinerlik Fakültelerinin açılmasını vaad etmeleri oldu. İlk olarak, yanında kendi adını taşıyan ve özel olarak yaptırdığı mezar maketi ile yemeğe katılan Prof. Dr. Mehmet Said Doğan söz aldı. Doğan, “Türkiye'nin her yerinde çeşitli alanlarda enstitüler var. Bende Sakarya Üniversitesinde Kuran-ı Kerim Enstitüsü kurmak istiyorum. Atatürk'ün daha iyi tanınabilmesi için Sivil ve Bilge Atatürk Enstitüsü kurmak istiyorum. Öğretim görevlileri arasında yaşanan ücret ve ders saati sıkıntısını çözmek istiyorum. Organik bir kampüs oluşturmak istiyorum” dedi.
Doğan'ın ardından söz alan diğer rektör adaylarından Prof. Dr. Ahmet Tutar, Sakarya üniversitesinin fiziksel olarak yeterli olduğunu fakat zihinsel olarak yeterli olmadığını ifade ederek, “Sakarya Üniversitesi alt yapı, idari ve fiziksel yapı itibari ile istenilen düzeye gelmiştir. Ancak zihinsel açıdan baktığımızda üniversitemizin yeterli olmadığını görüyoruz. Üniversitemizin diğer üniversiteler ile arasındaki yerini yukarılara çekmeliyiz. Türkiye'nin önde gelen üniversitelerinden biri olmamız gerekli. Fiziki yapımız buna müsait olmasına rağmen bazı nedenlerle bunu bu zamana kadar başaramadık. Laboratuar ve kütüphanelerin belli saatlerden sonra kapandığını görüyorum bu bölümlerin 24 saat açık kalmalarını sağlamamız gerekiyor. Sakarya Üniversitesini bir kurallar üniversitesi yaparak üniversitemizi kurumsallaştırmalıyız” diye konuştu.
Prof. Dr. Sami Şener ise Prof. Doğan'ın iddiaları ile ilgili olarak “Benim İktisat ve Maliye Bölümü son sınıftan kalma derslerim olabilir. Benim o bölümlerden diploman yok. Sahte diploma nereden çıktı anlamış değilim. Ben Sosyoloji Bölümü mezunuyum bu iddia edilen bölüm ikinci üniversitemdir. Bununla ilgili belgeler geldiğinde tekrardan açıklama yapacağım” dedi.
Projeleri hakkında bilgi veren Şener şunları söyledi; “Üniversite bilim üreten, öğrencileri mesleğe alıştıran bir sektördür. Sakarya Üniversitesinde şu anda 55 bin öğrenciye 730 öğretim üyesi hizmet vermektedir. Bu sayı diğer üniversiteler ile karşılaştırıldığında oldukça yetersizdir. Öğretim görevlilerimiz öğrenciler ile ilgilenmekten araştırma yapmaya fırsat bulamamaktadır. Kalite itibarı ile de gerekli zamanı öğrencilerine veremiyoruz. Bunun için öğretim görevlisi sayısını artırırken, öğrenci sayısını ise azaltmayı amaçlıyoruz. Kurumsal bir yapı oluşturmak istiyoruz. Üniversitede elimizden geldiğince birliği yeniden sağlamak istiyoruz. Üniversite dediğimizde şehirde öncü olmak zorundadır. Kavgaya ayıracak vaktimizin olduğunu düşünmüyorum.”
Prof. Dr. Ethem Köklükaya ise Sakarya Üniversitesinin diğer üniversitelerden farklı bir kurum olduğunu belirterek, “Sakarya Üniversitesinde bulunan ortam hiçbir üniversitede yok. Fikir ve düşünce anlamında birbirini üzmeyen birbirini tamamlayan bir yapıya sahibiz. Biz öğrencilerimize hizmet vermek için varız. Öğretmenlerimizi ne kadar rahatlatırsak onlarda o kadar öğrencileri ile iletişimini sağlam tutar. Rutin işleri takip etmekten vazgeçmeliyiz. Kim ne zaman emekli olacak, kimin nerde tanıdığı var gibi konularla uğraşmak bizlere yakışmaz. Özellikle ilimizde ki değerlere sahip çıkmalıyız” dedi.
Konuşmaların ardından TÜMSİAD yönetim kurulu ve rektör adayları birlikte hatıra fotoğrafı çektirdi.

2 yorum:

  1. Adsız11:19

    Üniversite Rektörünü galiba TÜMSİAD seçecek...
    Rektör olmak için yarışanlar orada ne arıyorlar?
    Tartışma, suçlama ve suçlanma Rektör adaylarına ne kadar da yakışmış... Millet sizlerle gurur (!)duyuyor. İyi ki varsınız (!)

    YanıtlaSil
  2. Adsız14:28

    TÜMSİAD iyi ki bu yemeği vermiş.Yönetimi sağ olsun.
    Bu vesileyle keller ve saçlılar gayet güzel göründü. Aday kalitesi anlaşıldı. Kafasında tilkiler dolaşanlar öğrenildi. İki üneversite bitirdim, diye hava atanın balonu patlatıldı. Takke düştü kel göründü. Bir aday diğerine yamandı. Bakalım o kime yamanacak. Herhalde TOKİ yamanılacak iyi bir yer olur.

    YanıtlaSil